2013. febr. 20.

Uton

Utazunk. Neha mar nem tudom, hogy faradtabb vagyok-e, mint otthon.
Elindultunk a thai hatar fele, hajnali 2-kor. 7-re odaertunk, sorbanalltunk a cuccal a hatunkon. 1 oran belul megvoltak az uj pecsetek. Aztan jott a vegtelen varakozas. Kaptunk kis piros matricat, ami helyi jellegzetesseg, es azt jelzi, hogy melyik busznak kell felszednie. Egynek sikerult egy ido utan, majd lerakott egy bufenel, ahol ujabb 2 orat vartunk. Mint kiderult, meg vartunk utasokat, akik ugyanonnan indultak mint mi - csak ok 4 oraval kesobb... na, mindegy.
Megerkeztunk Bangkokba: 14 ora alatt letudtuk a 600 km-t! :-) itt egy ropke piheno es mangozas utan vonatra szalltunk: irany Ko Samui! Fogtunk egy ejszakai vonatot, aggyal. Mokas, vicces, ahogy 60 ember aludni keszul egy kocsiban.Amugy meg kell jegyezzem, a helyiek nagyon profik, segitenek, agyaznak, kajat-piat hoznak, szoval igazan nincs okunk panaszra a 6000 ft-ert, amit a jegyert kertek.
A fo attrakcio a bufekocsi volt, ahol nyitott ablakoknal lehetett kajalni-pialni. Persze mindezt azert, mert a vonat atlagban 60-nal nem megy tobbet, ugyhogy 11 ora alatt meg is teszi a 650 km-t (nalunk 13 ora alatt sikerult). Mindegy, a bufekocsi nagyon jo volt. Leadtak a best of Boney-M-et 3x, szoval teljes partihangulatot varazsoltak nekunk.
No, de Ko Samui: a kis sziget erosen a turizmus hatasa alatt all, de mi nem bantuk! Az egyik legturistasabb szallast csiptuk meg utunk soran, ahol tenyleg homokos part volt csak, palmafak es tenger.Es a helyi kite-osok.
A sziget nagyon lehuzos, es mivel ki vagy szolgaltatva nekik, ezt ok ki is hasznaljak. Egy 15 km-es taxiert siman elkernek 5000 ft-ot, mig a helyi public taxi nem tobb 3-400 ft-nal. Ezt persze nem reklamozzak, ugy kell nyomozni utana.
Elmentunk egy kishajos turara egy nemzeti parkba. Igen szep hely! Felmasztam a 260 m-es hegytetore, ami egy eleg nehez terep volt, de megerte :-)
Aztan jott a snorkelling es a tengeri kajak. Egyre jobban hasonlitok egy rakra, vagy egy angol turistara :-)
Masnap visszakompoztunk a szigetrol, es kivalasztottam a kovetkezo uticelt: Ao Khanom. Dontesemet arra alapoztam, hogy a LP a partszakaszon rengeteg udulohelyet jelzett. Ezzel meg is hoztam a tura eddigi legrosszabb donteset! Mar gyanakodnom kellett volna, amikor se busz, se turista nem ment arra, ahova mi keszultunk. Aranyarban fogtunk egy taxit, ami elvitt a semmi kozepere. Volt egy szocreal kinezetu szanatorium, az volt a szallo. Jobb hijan itt marartunk... Se falu a kornyeken, se kajalda, se utazasszervezo, tenyleg semmi. Jol elinteztem...
Aztan vegul minden jora fordult: a tenger alomszep volt, turistamentes, kifogastalan homok, palmafak behajlo tomkelege es hatalmas hullamok a vizen!!! Igy vegul feledhetetlen elmeny maradt ez a hely is.
Amugy azt tippeljuk a lakossag osszetetele alapjan, hogy ide jonnek a helyiek es nehany bunozo elrejtozni Europabol... legalabbis az arcok ezt sejtettek (: